9 Ağustos 2012 Perşembe

POSITIONING



Bu resimde anlatmak istediğim ilk olarak,nasıl ayakata durabiliriz herkes gibi bakıp herkes gibi hareket ederek bu zor ve mümkün olan bişey değil.Pazarda herkes bu kadar aynı şekilde rekabet etmeye çalışırsa tüketici farkında olmayacaktır aldığı ürünün markasına yada kalitesine.Mesela resimdeki evin sahibi lale toplamaya çıktığında,rastgele gözüne biraz daha güzel gelen laleyi seçip masasına koyacaktır ama eger bu tarlanın içinde bir kaç farklı renklerde lale olsaydı direk olarak onlara yönelmeyi seçecekti çünkü zaten kırmızılardan sıkılmış olacaktı farklılık arayacaktı.Bu sebeble bir markanın konumlandırma stratejisi başarılı olabilmesi ve uzun vadede en iyi sonuca gidebilmesi için,konumlandırma dikkat çekici olmalıdır. Müşterilerin kaliteli olarak algılayamayacakları bir hususta, marka konumlandırmasını gerçekleştirmek yararsız olucaktır.Eğer mesaj verilmeyecek bir şeyi vaat ediyorsa, tüketicinin ürünü satın alma ihtimali azalacak belki de duracaktır.Rekabete dayanan avantajı yansıtmalıdır. Rakiplerin konumlandırdıkları alanlarda konumlandırma yapmamaya dikkat etmalidir. Herhangi bir farklılık olmaksızın yapılacak konumlandırma, tüm ürünlerin aynı oldukları riskini yaratacak ve satın almayacaktır bu olduğunda da müsteri sadece fiyata dayalı hareket edecektir. Bir marka tüm açılardan güçlü olamaz. O yüzden en güçlü olduğu taraflara ağırlık vermesi gerekir .Pazarlama da tüm unsurlarını aynı ilgi çekici ve ayırt edici mesajla tasarlamamalıdır. Konumlandırma yapılırken şirketin güçlü ve zayıf taraflarının analizini yapmalıdır. Bu analizden sonra konumlandırmaya katkısı olmayan yönleri çıkarmalıdır ve böylece daha başarılı olabilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder