3 Eylül 2012 Pazartesi

MARKET EXPOSURE STRATEGIES

Exclusive: Bu resimdeki saat Hublot markası adı altında dünyanın en pahalı saatleri arasında yer almaktadır.Fiyatı $1,5 milyon'dır.Bu saati biz her şehirde,her semtte göremeyiz çünkü bu saat gelir seviyesi çok yüksek olan insanların satın alabileceği yerlerde ve o insanların kolaylıkla ulaşabileceği yerlerde satılmaktadır.Bu yerler genellikle büyük şehirler olmaktadır onun dışındaki pazara açılmaya gerek duymaz  çünkü yanlış bir strateji uygulamış olur.Bu saat bize "exclusive market" stratejisini uyguladığını göstermektedir.

Tour de l'Ile

Selective: Bu Ulysse Nardin markalı saat  her yerde satılmamaktadır ama çok fazla mağazada da satışı yapılmaktadır.Fiyatı çok uçuk rakamlar olmadığından orta ve üst gelir seviyesinin kolaylıkla ulaşabileceği yerlerde ve magazalarda satışı yapılır.Bu örnekte de "selective market" uygulanır.


www.watchtime.com | watches  | Ulysse Nardin Lady Diver Starry Night | unladydiverwhite


Intensive: Bu swatch markalı saat heryerde satılmaktadır.Daha çok kişiye hitap edip,daha çok insana uygun fiyatlarla ulaşmaya çalışmaktadır.Türkiye de bir çok yerde,bir çok mağazada satışı yapılmaktadır.Bu örnekte de "intensive market" stratejisi uygulanmaktadır.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder